I'm back...ish

Efter en tids inaktivitet i bloggen så har jag nu planerat att börja ta tag i detta igen. Den senaste tiden har jag haft
så himla mycket att göra att jag knappt haft tid att andas. Nu är det dock lugnare i skolan, men jag har en del saker kvar, nämligen samhällsredovisning, nationella i spanska, muntliga i matte och engelska, kommunikationsprov (imån) och en kommunikationsinlämning. Detta är "lugnare" än jag haft det innan, så ni kanske förstår att det helt enkelt inte funnits någon tid över till att blogga. Men man får tänka att om endast 3 veckor är det äntligen sommarlov! Och på tal om det, jag såg att jag fått lite frågor om språkresan jag var på
för 2 år sedan, så tänkte jag skulle svara på dom här. 


Hej! Jag såg att du hade varit i malta på språkresa, och jag ska dit i sommar! Jag undrar om du gick internationell eller classic och om ni hade Maltesiska ledare när ni shoppade, gjorde aktiviteter eller hade svenska? :) 

Hur var det isåfall att ha internationellt/classic?

Jag åkte internationell vilket innebar att i skolan var vi blandade med elever från andra länder, men det var nog den
enda skillnaden vad jag kommer ihåg. När vi gjorde aktiviteter så var vi endast svenska elever och hade våra två 
svenska ledare med oss. Jag tyckte om upplägget eftersom det var bra att man inte bara var endast svenskar i 
skolan, då får man nämligen öva på engelskan ännu mer. Vi hade även endast en lokal lärare, och åker man 
classic har man det plus en svensk ledare med så det beror lite på hur säker man känner sig i språket samt hur
mycket man vill utvecklas. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0