Ny frukost

Igår testade jag chiapudding för första gången, och blev positivt överrasskad. Beroende på vad man själv gillar för smaker så kan man variera i väldigt mycket. Konsistensen är dock lite konstig, nästan lite slemmig, men inget jag stör mig. 

Jag gjorde med vanilj igår och kanel idag. Jag blandade såhär:
3msk chiafrön
2dl sojamjölk, men man kan använda vilken mjölk man vill.
Lite vaniljpulver eller kanel, eller vad man nu vill smaksätta med. 

Blanda allt i ett glas eller en skål, låt stå i kylen en stund och rör sedan om igen. Låt sen stå några timmar till. Jag gör min kvällen innan så den står i kylen under natten. 
Sen kan man toppa med vad man tycker passar till. Jag provade med kiwi. 

Detta passar bra både som en lite lättare frukost eller mellanmål. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0