Första advent och julpynt

Helgen är snart slut och vi har inte hittat på speciellt mycket, men det har varit skönt att bara vara hemma. I torsdags efter jobbet så var det tänkt att jag skulle ta helg, men då en blev sjuk fick jag hoppa in några timmar på förmiddagen och några timmar på eftermiddagen i fredags. Det gick väldigt fort så gjorde inte mig så mycket. Så efter 18 i fredags tog jag helg istället, och nu är jag ledig fram tills onsdag! 

Då vi varit lediga och varit hemma hela helgen så har vi passat på att städa, plocka fram lite julpynt och idag har jag även bakat lite. Jag har även försökt att vara lite kreativ och fixat lite ljuslyktor. De är inte klara än så jag är inte helt säker på att det blir bra, det återstår att se imorgon! 

En tomte och adventsstjärnor är de pyntet vi har fått upp än så länge. 
Linus tyckte dock att tomten skulle ha hans kåpor på sig
 
I eftermiddags så fixade vi lite glögg och hade lite adventsfika. Några adventsljus har vi inte riktigt än, då även det är något jag pysslat lite med idag. 
 
Saffransmuffins med pepparkaksfrosting, pepparkakor, glögg och julavsnittet av Alla vi barn i Bullerbyn. 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0