Studentdagen

För exakt två veckor sedan var jag på studentbalen och hade en otroligt rolig kväll. På fredag är det exakt
två veckor sedan den bästa dagen i mitt liv inträffade, nämligen studenten. Hade så himla roligt den dagen, 
så det går inte ens att beskriva. Hade jag kunnat göra om den hade jag utan tvekan gjort det, om och om igen! 
Tänkte berätta mer om hela dagen, vad vi gjorde osv, så detta kommer nog bli längsta inlägget jag någonsin 
skrivit.

Dagen började med champagnefrukost hos Amanda där vi även lekte lite lekar. Jag och Evelina hade gjort
tallrikar med "klassens.." på som vi delade ut under frukosten. Vi läste upp vad det stod och så fick de
gissa vilken som skulle ha vilken tallrik. Vid halv 11-tiden gick vi till kyrkan, och efter en stund där var det
dags att gå till skolan där det väntade lunch, stipendie-utdelning samt tal från några elever per klass.
När allt var klart i matsalen var det mentorstid där vi fikade, skrev i varandras mössor (det var även här de första
tårarna föll från min sida, haha), och även lite klassfotografering. Innan utpspringningen samlades alla elever i
idrottshallen där det spelades musik och alla var allmänt high on life! Stämningen där nere var otrolig!
Tillslut kom också det vi väntat på så länge, utspringningen. Herregud vad kul det var!! Dock var det fredagen
den 13:e och vädret levde verkligen upp till det. Vi sprang ut i mitten av alla klasser, och när vi sprang runt och
letade efter våra föräldrar (vilket var ganska svårt då alla hade sina paraplyer uppfällda så man såg inte en enda
skylt) så började det ösregna. Och då menar jag ÖSREGNA. Himmlen öppnade sig totalt med regn, åska och
även blixtrar. Så några bilder blev inte tagna med skylten osv, vilket var lite synd.. Men vi hade kul ändå! 

Efter alla sprungit ut så gick vi in mot torget där vi hoppade på flaken och åkte runt, och det var verkligen
det absolut roligaste på hela dagen! Det går inte att beskriva vad som var bra, men det var bara helt sjukt
kul helt enkelt! Så framtida studenter, ni har verkligen något att se fram emot! 

Tillslut var det dags att hoppa av flaket och åka hem och fortsätta firandet där. När jag kom hem fick det först
bli lite ombyte då jag var så blöt så jag kunde vrida vatten ur min klänning.. haha! Men det löste sig det med. 
Firandet hemma var även det hur roligt som helst, och någonstans i mitten/slutet började tårarna falla och det 
gick verkligen inte att sluta. Det hela började med att jag öppnade mina presenter och såg att jag fick en 
macbook air av min familj, som jag skrivit innan, och sedan efter det höll pappa tal till mig. Tårarna bara rann 
ner för kinderna, jag har väldigt lätt för att gråta och talet var riktigt fint! Så synd att ingen filmade talt bara, men 
jag kommer minnas det och det är huvudsaken! :) 

Det slutliga målet på kvällen var spekeasy i Älmhult, och som ni nog förstår var även det riktigt roligt. Massor
med folk och allmänt kul! Det slutade vid halv 2, så drog vidare på efterfest efter det. Var hemma runt 4-tiden 
och kunde inte varit nöjdare med dygnet än vad jag blev. Detta kunde jag aldrig tro när jag vaknade ca 45 min
för sent på morgonen, men allt löser sig alltid tillslut! 

Här kommer även en bildbomb med bilder från champagnefrukosten. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0